بهترین دبستان تهران
نوشته شده توسط : پارس اتیلن

بررسی بهترین مدارس تهران

 
 

هدف از آموزش کمک به دانش آموزان برای دستیابی به پتانسیل هایشان است. برای اطمینان از وقوع این امر، تعیین اهداف آموزشی مهم است. تعیین اینکه چه چیزی باید یاد بگیرند و چگونه به اهداف خود دست یابند، پایه و اساس اهداف آموزشی را ایجاد می کند. در واقع با استفاده از این روشی که تو بیشتر مدارس رایج می باشد، روی محفوظات دانش آموزان بیشتر کار شده و قدرت خلاقیت، تفکر و نوآوری دانش آموزان به تدریج کاهش پیدا خواهد کرد. درصورتی که تحقیق، پژوهش و نوآوری آزمایشگاهی و عملی و فعالیت های هنری به آنها فرصت رشد و شکوفایی ایده­ های جدید را و باعث ایجاد بروز قدرت خلاقیت دانش آموزان می شود. به کارگیری قدرت خلاقیت باعث افزایش اعتماد به نفس دانش آموزان شده و به آنها کمک می کند تا در موقعیت ­­های مختلف زندگی طراحی های نوینی ابداع کنند و در جهت مقابله و رفع مشکلات تلاش نمایند؛ نه اینکه از موقعیت به وجود آمده فرار کنند.

فهرست روش های تدریس دبستان

  • معلم محور
  • رویکرد دانش آموز محور / سازنده گرا
  • مونته سوری
  • یادگیری مبتنی بر تحقیق
  • کلاس درس معکوس
  • یادگیری مشارکتی
  • آموزش شخصی

برای برخی از دانش آموزان شما، اعتماد به نفس در کلاس به طور طبیعی به وجود می آید. آنها به طور مستقیم با مواد جدید برخورد می کنند و می دانند که چگونه امتیازات خود را منتقل کنند. برای دانش آموزانی که اعتماد به نفس کمتری دارند، نیازهای روزمره مدرسه می تواند باعث اضطراب و ناامیدی شود. آنها ممکن است توانایی های خود را زیر سوال ببرند و با استرس ایجاد تعادل در همه چیز دست و پنجه نرم کنند. به عنوان یک معلم، شما این فرصت را دارید که به طور مثبت دانش آموزان خود را تحت تأثیر قرار دهید و آنها را تشویق کنید تا به توانایی ها و دستاوردهای خود احساس غرور کنند.

پنج استراتژی برای کمک به افزایش عزت نفس و اعتماد به نفس دانش آموزان در کلاس درس

1. ستایش و قدردانی از دستاوردها

دانش آموزانی که اعتماد به نفس زیادی ندارند، تمایل دارند فقط بر جنبه های منفی کاری که انجام می دهند تمرکز کنند. وقتی دانش‌آموزان کاری را به درستی انجام می‌دهند، چه در خلوت و چه در حضور همسالان خود، باید از آن‌ها تقدیر و تشکر کنید. تحسین خاص به دانش آموزان کمک می کند تا بدانند که شما به آن توجه می کنید و به آنها کمک می کند تا پیروزی های کوچک خود را تصدیق کنند. ارائه بازخورد کوتاه بر روی کاغذی که در آن کلمه انتخابی آنها را ستایش می کند یا تشویق کلاس برای دانش آموزان دیگر می تواند دنیای متفاوتی ایجاد کند.

2. انتظارات واقع بینانه ایجاد کنید.

در مورد آنچه دانش آموزان شما می توانند انجام دهند واقع بین باشید. در حالی که دیدن موفقیت های هر دانش آموزی بالاتر از حد معمول خوب است، اما برای برخی قابل دستیابی نیست. از دانش آموزان بخواهید مجموعه اهداف و چیزهایی را که دوست دارند در طول سال تحصیلی انجام دهند، ایجاد کنند و سپس بنشینند و لیست های خود را با آنها مرور کنند. تعیین اهدافی که برای دانش‌آموزان قابل مدیریت و معقول باشد، می‌تواند به آنها کمک کند تا ببینند چقدر رشد کرده‌اند. سعی کنید تدریس خود را متمایز کنید و اهدافی را ایجاد کنید که نشان دهنده هر دانش آموز در کلاس شما باشد.

3. ذهنیت رشد را بپذیرید.

هیچ دانش آموزی کامل نیست، بنابراین اشتباهات اجتناب ناپذیر است. کسانی که اعتماد به نفس پایینی دارند ممکن است روی شکست های خود تمرکز کنند و پیشرفتی را که به دست آورده اند نبینند. از اشتباهات یا شکست ها به عنوان لحظات آموزشی برای دانش آموزان استفاده کنید. به آنها یادآوری کنید که با کاستی هایشان تعریف نمی شوند و به آنها اطمینان دهید که در مطالعات خود به پیشرفت ادامه دهند.

4. افزایش حس مالکیت

از دانش‌آموزان خود بخواهید تا با فراهم کردن فرصت‌هایی برای تصمیم‌گیری در مورد تکالیف یا قوانین کلاس درس، مالکیت یادگیری خود را به دست گیرند. در حالی که می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد که دانش‌آموزان را در یک تکلیف راهنمایی کنید و به آنها نشان دهید که چگونه انجام می‌شود، آنها را ترغیب کنید تا به روش خودشان به پاسخ نهایی برسند. یکی از راه‌های انجام این کار، ایجاد فهرستی از تکالیف «باید انجام شود» و «ممکن است» برای تکمیل دانش‌آموزان است. گاهی اوقات، شما نیاز دارید که همه دانش‌آموزان یک تکلیف خاص را برای ارزیابی درک خود انجام دهند، که باعث می‌شود آن را "باید انجام دهید". سپس، دانش‌آموزان می‌توانند به فهرست «ممکن است» نگاه کنند تا انتخابی داشته باشند که می‌خواهند روی آن چه کار کنند. وقتی دانش‌آموزان احساس کنترل کنند، احساس غرور بیشتری در یادگیری خود خواهند داشت.

5. یک دانش آموز را با دانش آموز دیگر مقایسه نکنید.

دانش آموزان شما مجموعه ای از نقاط قوت، استعدادها و نیازهای منحصر به فرد خود را دارند. بپذیرید که برخی از دانش آموزان نقاط قوتی دارند در حالی که دیگران ندارند، و با آنها به عنوان یک گروه همگن رفتار نکنید. یادگیری متمایز می تواند به دانش آموزان کمک کند تا نحوه یادگیری خود را به بهترین نحو تشخیص دهند. وقتی دانش آموزان احساس می کنند نیازهایشان در کلاس برآورده نمی شود، ممکن است احساس کنند که از آنها استقبال نمی شود. به نقاط قوت و سبک‌های یادگیری متفاوت دانش‌آموزان توجه کنید و یک محیط کلاسی ایجاد کنید که توانایی‌های منحصر به فرد دانش‌آموزان را تقویت کند. هنگامی که دانش آموزان با آنچه در یادگیری آنها بهترین کار را انجام می دهد هماهنگ باشند، ممکن است شروع به همدلی با یکدیگر کنند و در مورد استراتژی های موفق گفتگو کنند.
بنابراین خیلی مهم است که یک مدرسه علاوه بر اینکه به درس خواندن بچه ها اهمیت دهد، به استعدادیابی و پرورش خلاقیت های دانش آموزانش هم توجه داشته باشد و فرصت های خوبی را در اختیار دانش آموزان قرار بده تا از قدرت خلاقیت و نوآوری خود استفاده کنند. در راستای عملی کردن این مهم دبستان پیشرو بهترین دبستان تهران با اختصاص دادن چند زنگ آموزشی در هفته به فعالیت های کشاورزی، هنری، علمی، پژوهشی و … در پارک علمی و هنری دبستان و همچنین برگذاری زنگ های تفریح در این محیط برای دانش اموزان علاقه مند به این مهم به شیوه ای کاربردی جامه ی عمل پوشانده است.

 منبع: https://pishroschool.ir/





:: برچسب‌ها: مدرسه پیشرو تهرانپارس , مدرسه هوشمند , بهترین مدرسه آنلاین , دبستان پیشرو ,
:: بازدید از این مطلب : 444
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: